Dropshipping
Czym jest i jak z niego korzystać ?
To forma prowadzenia sklepu w której nie musisz posiadać towaru, który sprzedajesz. Towar posiada hurtownia z którą masz umowę i integracje sklepu z hurtownią.
Na stronie swojego sklepu posiadasz produkty które są w hurtowni, a integracja pozwala na bieżące synhronizowanie ilości/ stanów magazynowych z hurtownią. Dzięki temu w przypadku kiedy towar się skończy w twoim sklepie wyświetli się „brak towaru”.
W przypadku zakupu towaru z twojego sklepu, automatycznie informację (rodzaj towaru, adres wysyłki) otrzymuje hurtownia która wysyła towar bezpośrednio do klienta.
Ty otrzymujesz zapłatę od klienta, a raz w miesiącu płacisz hurtowni za wszystkie zakupione produkty.
Przyjrzyjmy się wadom i zaletom Dropshipingu.
Zalety:
- Niski budżet potrzebny do uruchomienia sprzedaży
- Brak posiadania magazynu
- Brak konieczności podpisywania umów z firmami kurierskimi i wszystko co z tym związane.
- Start sprzedaży od zaraz bez inwestowania w towar, przepakowanie, magazynowanie, logistyka
- Płatność za towar (sklep-hurtownia) może nastąpić dopiero wówczas, kiedy klient dokona zapłaty na rzecz sklepu
- Większe możliwości skupienia się na innych aspektach biznesu
- Szybkość dostawy do klienta, hurtownie dropshipingowe to zazwyczaj duże firmy, które sprawnie wysyłają produkty.
Wady:
- Brak pełnej kontroli na wysyłką. Na przykład zamówienie może zostać niezrealizowane, gdy sprzedający prosi o wysyłkę z hurtowni, a produkt jest już z hurtowni wyprzedany.
- Ograniczona możliwość brandingu i oznakowania paczek.
- Możliwość przejęcia bazy danych o klientach przez dostawcę (hurtownię) i docieranie do nich z ofertą bez pośrednictwa sklepu
- Brak możliwości dołączenia do paczek dodatkowych kuponów czy ulotek reklamowych.
szczegóły działania współpracy sklep- hurtownia:
Sprzedawca wybiera produkty, które chce oferować w swoim sklepie internetowym. Może korzystać z katalogów dostępnych w serwisach dropshippingowych lub nawiązać bezpośredni kontakt z hurtownikami i producentami.
Sprzedawca tworzy sklep internetowy, który będzie oferował wybrane przez niego produkty. Może skorzystać z gotowych rozwiązań e-commerce lub zlecić stworzenie strony internetowej specjalistom.
Sprzedawca dodaje oferowane produkty do swojego sklepu internetowego, ustawia ich ceny oraz opisy. Zajmuje się także promocją sklepu, pozyskiwaniem klientów i zarządzaniem strumieniem zamówień.
Klienci składają zamówienia i dokonują płatności za pośrednictwem strony internetowej sklepu. Płatności trafiają na konto sprzedawcy, który następnie przekazuje zamówienia do hurtownika lub producenta zamówionych przez klienta produktów.
Hurtownik lub producent wysyła zamówione produkty bezpośrednio do klienta końcowego. Sprzedawca odpowiada za kontakt i obsługę klienta, a także rozwiązuje ewentualne problemy oraz udziela informacji o stanie zamówienia.
Szczegóły zależą od indywidualnej umowy sklepu z hurtownią.